__('Фон')

Продаж WEB-ресурсу

Оновлено 28.11.2020 243

Продаж WEB-ресурсу

Зміст:

  1. Що таке сайт?
  2. З чого складається веб-сайт?
  3. Як придбати сайт?
  4. Які є підводні камені?
  5. Що таке купівля сайту через гаранта?
  6. Що таке купівля сайту через переказ з протекцією?
  7. Які переваги придбання сайту через укладання письмового договору купівлі-продажу?
  8. Чому важливо оцінити наповнення сайту?
  9. Загальна оцінка сайту
  10. Онлайн консультація
  11. Чому розробку договору купівлі-продажу варто доручити адвокату?
  12. Вартість розробки договору купівлі-продажу сайту на ринку юридичних послуг

Сайт – це товар, який можна придбати або продати. Однак при цьому потрібно враховувати специфічність даного різновиду товарів, що віддзеркалюється й на особливостях вчиненням щодо нього правочинів.

1 Що таке сайт?

Законодавець дав сайту таке визначення:

Законодавча підставаст.1 ЗУ 3792-XII

Як слідує з цього визначення, він є об’єктом авторського права, а відтак на нього поширюється дія усіх законів, які регулюють правочини щодо таких об’єктів.

2 З чого складається веб-сайт?

Сайт складається з 4 основних компонентів:

  1. Дизайн. Під дизайном сайту розуміється його структура та зовнішній вигляд. Структура – це певна логіка взаємного розміщення сторінок, в той час зовнішній вигляд – це результат вибору шрифтів, кольорів, порядку розміщення елементів на кожній його сторінці тощо.
  2. Інформаційне наповнення. Це будь-яка інформація, розміщена на сайті, зокрема текстова, графічна, аудіо-, відео- тощо. Вона розміщується на хостингу у вигляді файлів та завантажується звідти при певній дії, наприклад, переході на сторінку. Власне, сайт може існувати і без інформаційного наповнення, тобто бути порожнім. У такому вигляді він також може бути предметом продажу, аби наповнював його вже власник.
  3. Код. Це зрозумілий для комп’ютера опис дизайну та поведінки сайту під час тих чи інших діях його відвідувача.
  4. Історія домену. Це те, що відбувалось із доменом до моменту його продажу: колишня тематика, знаходження під фільтрами.

Відповідно до цього, з юридичної точки зору сайт можна розуміти як певну сукупність різнорідних об’єктів інтелектуальної власності.

3 Як придбати сайт?

Продаж чи придбання сайту здійснюється за правилами, що встановлюються до договорів купівлі-продажу. Тобто між продавцем та покупцем бути укладений договір (усний чи письмовий), що містить усі істотні умови.

Сьогодні існує значна кількість майданчиків (бірж), де можна вибрати та придбати сайт, що вже існує або замовити створення нового.

4 Які є підводні камені?

При купівлі сайту необхідно бути вкрай обачним, оскільки існує значна кількість «підводних каменів», які можуть нівелювати цінність покупки та призвести до втрати грошей, причому іноді значно більших, аніж заплачено за товар.

  1. Погана історія. Разом із сайтом купується і історія домену, на якому він знаходиться. Якщо на домені розміщувався сайт, наприклад, з контентом забороненої тематики, то така історія завадить налагодженню відносин з пошуковиками.
  2. Тимчасовий ТІЦ. Перед продажем сайту продавець може тимчасово збільшити ТІЦ за допомогою тимчасових посилань. Після того, як отримає гроші, відповідно, зняти посилання, що призведе до різкого падіння.
  3. Фейковий трафік. Перед продажем продавець може спеціально перенаправити трафік з інших власних ресурсів на той, що продається, а після укладення угоди – припинити таке перенаправлення.
  4. Крадений контент. Інформаційне наповнення сайту – це його складова, відтак у разі продажу сайту разом із контентом, потрібно бути впевненим, що права на нього також належать продавцю. Якщо ви придбаєте сайт із краденою інформацією, то в найкращому випадку в просто марно витратите гроші на такий контент. Значно гірше, якщо через не унікальний контент ви потрапите під фільтри пошуковиків або отримаєте позов від власника контенту.
  5. Контент, що порочить ділову репутацію. Купуючи сайт з новинами або іншими авторськими текстами, в яких висвітлюються події, є ризик придбати разом із ним контент, що порочить гідність чи ділову репутацію третіх осіб, які можуть звернутися до нового власника із позовом.
  6. Користування замість володіння. Популярним видом шахрайства є тимчасове передання домену в користування замість його продажу. Через певний проміжок часу «продавець» повертає собі контроль, а покупець залишається ні з чим.
  7. Відсутність реальної дохідності. Відсутність прав адміністратора і повного доступу неможливо перевірити рівень дохідності сайту. Скріншотам же довіряти не варто – їх можна підробити в кілька кліків.

5 Що таке купівля сайту через гаранта?

Якщо із сайтом все нормально, залишається останній ризик – не отримати доступ після передачі грошей. Часто продавець і покупець знаходиться не лише в різних містах, а й взагалі проживають в різних країнах. Відтак особиста зустріч може бути неможливою.

Для того, аби безпечно провести ліквідувати цей ризик, варто звернутися до гаранта, який виступить посередником. В цьому випадку продавець перераховує гроші гаранту, той повідомляє про надходження коштів продавця. Продавець, відповідно, переоформлює домен на покупця та надає гаранту підтвердження, після чого останній перераховує гроші.

Звичайно, що за свої послуги гарант візьме винагороду, яка складе декілька відсотків від вартості сайту.

6 Що таке купівля сайту через переказ з протекцією?

Такий спосіб придбання досить швидкий та вигідний для покупця, проте дещо ризиковий для продавця. Він полягає у тому, що покупець здійснює оплату з кодом протекції після чого має його повідомити продавцю. Однак бувають випадки, коли покупець, отримавши доступ, не повідомляє код, а відтак продавець втрачає сайт, не отримавши за нього гроші. Тому мало хто з продавців користується даним способом.

7 Які переваги придбання сайту через укладання письмового договору купівлі-продажу?

Це є найкращий спосіб для придбання сайту. Договір повністю захищає покупця від придбання сайту неналежної якості. В даному договорі прописуються всі характеристики сайту, відповідно, якщо в подальшому покупець виявить, що сайт не відповідає заявленим характеристикам, він матиме право вимагати зменшення ціни або повернення коштів.

Законодавча підставаст.8 Закону 1023-XII

Договором може бути передбачено також і обов’язок продавця прибрати перед продажем із сайту всі матеріали, які можуть порочити честь і гідність третьої особи, що є характерним для ресурсів новинного змісту. А в разі невиконання даної умови – обов’язок виступити відповідачем, якщо проти нового власника буде подано відповідний позов.

При цьому важливим є також і те, що під час підписання договору покупець може перевірити особу продавця та його адресу, а відтак у разі необхідності пред’явити позов. Без цих даних зробити це буде майже неможливо.

8 Чому важливо оцінити наповнення сайту?

Інформаційна складова є чи не найголовнішою, і на неї потрібно звернути особливу увагу. Річ у тім, що будь-яка інформація на сайті, будь то тексти, аудіо, відео чи графічні зображення – є предметом авторського права. Якщо у продавця немає прав на такий контент, то і продавати його він не може.

Придбання краденого контенту – це викидання грошей на вітер. Але така марна витрата – не єдина проблема. У будь-якого контенту є власник. Якщо цей власник завчасно подбав про реєстрацію свого права (наприклад, на статтю), він може в будь-який момент пред’явити позов за незаконне використання його твору.

В цьому контексті не зайвим буде згадати, що існує ще й таке поняття, як право слідування. Воно визначене Директивою ЄС 32001L0084

та пов’язаною з нею нормуст.27 Закону «Про авторське право і суміжні права».

Окрім цього, пошукові системи дуже негативно оцінюють неунікальний контент. Навіть якщо він не був вкрадений, а розміщений із дозволу власника, то і в цьому випадку він є, скоріше, небажаним тягарем, який заважає сайту піднятися на вищі позиції в рейтингу пошукових систем.

Будь-який унікальний контент коштує грошей. Власники сайтів витрачають чималі кошти на придбання унікального контенту, наприклад, статей інформаційного характеру. Відповідно, ніхто не стане задешево продавати те, що сам придбав більшу ціну. Тож варто оцінити вартість контенту та порівняти її з ціною сайту. Занадто низька ціна свідчить про те, що контент неунікальний або взагалі крадений.

9 Загальна оцінка сайту

Для того, аби оцінити сайт, необхідно провести його повний аудит. У своїй статті «Аналіз якості інформаційного наповнення сайту» В’ячеслав Зосімов та Світлана Саченко пропонують досліджувати наступні критерії:

Зазвичай покупці ніколи не проводять аудит, оскільки ця послуга є платною, а відтак їм не вигідно витрачати кошти на перевірку, якщо за її результатами з’ясується, що сайт має недоліки і, відповідно, його придбання недоцільне.

Водночас покупці часто вимагають, аби їм надав результати такого аудиту продавець. Власне, якщо продавець впевнений у якості свого товару, для нього не є проблемою провести такий аудит власним коштом та включити його витрати на його проведення у ціну сайту.

Такий підхід є корисним особливо тоді, коли планується укласти письмовий договір купівлі-продажу сайту. До даного договору вносяться результати аудиту як показники, яким має відповідати товар на момент укладення угоди. Відповідно, суттєве зниження одного чи кількох показників у подальшому не з вини покупця (наприклад, через тимчасовість ТІЦ або маси посилань) гарантуватиме йому право вимагати зменшити ціну чи повністю повернути гроші.

10 Онлайн консультація

Якщо ви бажаєте купити або продати сайт, варто скористатися порадами юристів щодо того, як це зробити краще та безпечніше саме у вашому випадку. Залежно від сфери та специфіки сайту, способи убезпечити себе можуть бути різними.

Зміст будь-якої угоди з продажу сайту варто комплексно та професійно дослідити з усіх боків. Лише в цьому випадку можна гарантувати настання сприятливих наслідків або, принаймні, те, що не настануть несприятливі.

11 Чому розробку договору купівлі-продажу варто доручити адвокату?

Скористатися для створення договору купівлі-продажу сайту якимсь шаблоном невідомого авторства з Інтернету – найгірша ідея. Головна мета такого договору – не стільки узаконити чи формалізувати факт укладання угоди, як забезпечити захист інтересів у майбутньому шляхом прописування норм, якими встановлюється відповідність сайту ряду критеріїв та відповідальність продавця, якщо згодом з його вини сайт перестане ним відповідати.

Оскільки така відповідність в кожному окремому випадку суворо індивідуальна, то й договір купівлі-продажу не є і не може бути шаблонним чи типовим. Для кожної окремої угоди він має розроблятися «з нуля» із врахуванням усіх особливостей сайту.

Розробити такий договір – не просте завдання. Воно потребує як спеціальних знань у сфері авторського права, так і судової практики. Остання, до речі, є досить мінливою. За відсутності таких знань неможливо прописати умови договору так, аби права та законні інтереси були гарантовано захищені.

12 Вартість розробки договору купівлі-продажу сайту на ринку юридичних послуг

Загальний обсяг договору купівлі-продажу сайту із зазначенням у ньому всіх істотних характеристик може мати досить великий обсяг. Якщо ж характеристики аудиту містяться в окремому звіті (що має статус документа в юридичному сенсі слова), то приблизний обсяг договору – 6-9 сторінок.

Орієнтовна вартість такого договору наступна:

  • 300-500 грн/сторінку;
  • 150-250 грн/1000 символів;
  • 1800-4500 грн/документ.

Зрозуміло, що для дешевих сайтів вартістю в кілька тисяч гривень замовляти розробку договору недоцільно, однак якщо сайт коштує кілька тисяч євро або більше – це абсолютно виправдані витрати.

Как и где продать сайт?

Рентабельный и успешный сайт – это достаточно неплохой источник дохода, который можно приобрести или же продать.

В чем разница между сайтом и доменом?

Длительная и кропотливая работа над сайтом дорого оценивается среди покупателей. Стиль, чёткая структура, графика – и это далеко не все, на что обращают внимание покупатели.

Хорошая репутация сайта, его популярность среди интернет-ресурсов, все это отражает силы и инвестиции – вложенные разработчиком.

Так, покупатель выбирает для себя понравившийся сайт, который не придется разрабатывать с нуля, а продавец – получает выгодную разницу между потраченными ресурсами, и полученными от продажи.

В паре к сайту идет доменный адрес, который сохраняется в истории поисковых запросов и имеет наработанный рейтинг среди конкурентов.

Возможна продажа самого домена, когда данные не имеют особой ценности для клиента. Домен можно использовать для нового сайта, с подобным наполнением. В данном случае больше ценятся домены с наработанной репутацией.

Бизнес-сайты

В эту категорию входят веб-ресурсы, которые непосредственно связаны с получением прибыли. Здесь также реально заработать, как и в реальности. Генерация дохода – главная особенность сайта, от которой зависят расценки на данные веб-ресурсы.

Сайты для оффлайн компаний

Уже давно интернет стал неотъемлемой частью мира в целом.Следовательно, если человек может зайти в интернет и заказать что-то онлайн, зачем ему проделывать больше действий?

Это и стало ключевым фактором в создании вспомогательных сайтов для оффлайн-бизнеса.

Как продать сайт?

Для продажи сайтов существует уйма различных платформ, таких как биржи, аукционы, форумы и прочие. Мы создали рейтинг наилучших ресурсов для продажи или покупки сайта.

В подборку вошли русские биржи, так как украинские разработчики пока недостаточно развиты в этой отрасли.

Рейтинг наилучших ресурсов для продажи или покупки сайта:

№1 Telderi Наилучшая по мнению пользователей биржа. Комфортное пользование, безопасность и большой ассортимент сайтов.
№2 Megagroup Биржа, на которой присутствует множество достаточно недорогих сайтов и доменов. Различные способы оплаты и система безопасных покупок.
№3 PR-CY Главным плюсом является бесплатное пользование и процент от сделки (при покупке или продаже). Каждый день поступает множество новых и выгодных предложений от продавцов. Простой интерфейс и быстрые покупки.
№4 Allsites Данный сайт предлагает готовый бизнес с постоянным доходом от разных продавцов. Разнообразные тематики наполнения сайтов. Обязательная верификация двух сторон для надежности сделки.

Сколько стоит сайт?

Цена колеблется от нескольких тысяч гривен до десятков тысяч евро. Опять же, все зависит от доходности и рейтинга сайта.

Для определение объективной цены используют онлайн-калькуляторы, так как в основном суммы устанавливаются напрямую от продавца.

📌 Интересный материал: Как оценить рыночную стоимость сайта?

Что учитывается при оценке сайта?

Трафик

Для любого бизнеса, оффлайн или онлайн, важна аудитория. Какое количество людей пришло, заинтересовалось, совершило покупку или ушло.

Для этого подводят статистические мониторинги, в ходе которых и устанавливается норма трафика.

Доход и прибыль

Покупатель заинтересован в приобретении прибыльного бизнеса, поэтому важно разместить информацию о финансовой отчетности за определенный период. Важна конечная сумма, так как на начальных этапах или в периоды микрокризиса отчетность может показать нестабильные показатели.

Качество

Качество создания сайта, технические параметры и проиндексированные страницы. Все это можно проверить с помощью следующих сайтов:

Google Search Console, Serpstat и другие.

Домен

Возрастные параметры домена имеют большое значение в расстановке цен.

Если в доменном имени присутствует слово, которое характеризует род деятельности или название компании, это также влияет на конечную цену.

Достоинства и рейтинг

Покупатель ищет достойный сайт, к которому не применялись санкции поисковиков. Важна также репутация, которая выстраивалась на протяжении всего периода функционирования сайта.

Индивидуальный стиль

Создание неповторимого дизайна безоговорочно ценится покупателем. Поэтому и цена в зависимости от креативного подхода колеблется.

Мобильная версия.

Версия сайта для формата смартфонов разрабатывается для удобства. Как показывает статистика, такие сайты имеют большую посещаемость.

Популярность

Актуальность информации, что размещена на сайте, напрямую влияет на трафик и прибыльность.

Отсутствие плагиата

Скопировать информацию с сайта конкурента можно, только вот после такого попасть в блок еще легче.

Уникальность прежде всего.

Состояние интернет-ресурсов украинского рынка

Всем известно, что сегмент украинского интернета никогда не был самостоятельным и независимым. Он входил в так называемый Рунет, который образовали страны постсоветского периода. В этом пространстве ключевую роль сыграл язык, который понимает аудитория.

Следовательно, Украина не стала рекордсменом среди первых успешных интернет-проектов.

Сейчас, достаточно большая часть интернет-ресурсов среди стран СНГ принадлежит украинскому производителю. У нас есть потенциал, но оплата труда достаточно мала.

Остались вопросы? Закажите онлайн консультацию юристов! Скорость ответа 15 минут.

Нужна юридическая помощь? Закажите услугу юриста